Nieautoryzowane transakcje, phishing
Wspieramy Klientów, którzy stali się ofiarą przestępstwa internetowego.
Kompleksowo obsługujemy sprawy
nieautoryzowanych transakcji
nieautoryzowanych transakcji
POMAGAMY
CHRONIĆ TWOJE
ŚRODKI
CHRONIĆ TWOJE
ŚRODKI
Jeżeli stałeś się ofiarą internetowego przestępstwa i w rezultacie z Twojego konta bankowego
zniknęły pieniądze to masz prawo domagać się ich zwrotu bezpośrednio od Banku.
Na przełomie ostatnich lat prawdziwą plagą stały się internetowe przestępstwa, w rezultacie których
konta bankowe ofiar są ogołacane.
Niejednokrotnie, poza kradzieżą oszczędności, przestępcy, którzy przejmują kontrolę nad kontami
bankowymi zaciągają również w imieniu swoich ofiar pożyczki, które następnie przelewają na konta
tzw. „słupów”
Najpopularniejsze metody phishingu
Metody oszustwa
- Skłonienie do pobrania fałszywej aplikacji bankowej;
- Fałszywe smsy z informacją o zaległości u dostawcy mediów zawierające link, którego
kliknięcie prowadzi do pobrania złośliwego oprogramowania; - Telefony z fałszywej infolinii banku z rekomendacją aktualizacji oprogramowania, które
ostatecznie staje się narzędziem za pomocą którego oszust przejmuje kontrolę nad
bankowością elektroniczną;
Dochodź swoich praw
ODPOWIEDZIALNOŚĆ BANKU
Jeżeli stałeś się ofiarą tego typu przestępstwa, dokonując nawet rzeczywiście operacji w swojej bankowości elektronicznej, ale bez zamiaru dokonania przelewu, to
możemy Ci pomóc.
Zgodnie z przepisami to bank odpowiada za pieniądze zgromadzone na koncie swojego Klienta i powinien Ci je niezwłocznie po takim incydencie zwrócić.
Podstawowym warunkiem od którego zależy istnienie tego obowiązku Banku jest brak Twojej autoryzacji dla określonej transakcji – ale rozumianej nie w sensie technicznym, czyli jako zatwierdzenie określonej operacji na skutek przestępczego działania czy wirusa, ale jako Twojej woli żeby określonego przelewu dokonać. Krótko mówiąc, jeżeli nie chciałeś, żeby Twoje pieniądze zostały przelane to według aktualnych poglądów sądów, transakcji nie autoryzowałeś.
Niestety, pomimo dość jasnych regulacji Banki zazwyczaj odmawiają uwzględniania reklamacji Klientów wskazując, że Klienci dokonali autoryzacji bądź, że wykazali się rażącym niedbalstwem. W takiej sytuacji niezbędne jest skierowanie sprawy do sądu.